Crucea intre lauda si calomnie
Omul nu este înger şi, prin căderea lui Adam, a pierdut dispoziţia contemplativă. Dorinţa naturală de comuniune cu Dumnezeu a fost otrăvită prin infatuare. Privirea aruncată spre lucrurile trupeşti i-a alterat ulterior discernământul.
În răstignirea lui Hristos pe Cruce vedem atât degradarea ultimă a demonilor care instigă oamenii la uciderea Fiului lui Dumnezeu, cât şi răspunsul suveran dat calomniei prin doxologie.
Pe Cruce, Iisus s-a rugat Tatălui ceresc, a tăcut şi a murit.
Scena răstignirii Fiului ne confruntă cu perversitatea demonică a urii şi a calomniei. Crucea apare vertical, ca o armă spirituală capabilă să spulbere „fiecare amăgire a diavolilor.”
Citeste cartea… click aici
La revedere draga mea!
Nu uita că în fiecare zi îți dăruiesc o previziune și o etalare de tarot.
Te aștept!
Astro-expert Lunaala Moirae®
Urmărește-mă pe Ok - Click aici
Urmărește-mă pe VKontakte - Click aici
Urmărește-mă pe Facebook - Click aici
Urmărește-mă pe Google+ - Click aici
Urmărește-mă pe Linkedin - Click aici
Opinii
Principala funcție a cetelor îngereşti este doxologia: spre deosebire de demoni, arhanghelii, heruvimii şi serafimii îl laudă pe Dumnezeu.
În raport cu omul de lume, virtutea monahului se exersează în tăcere.
Fiinţa contemplativă îşi creşte aripile şi se înalţă spre văzduh acceptând, înainte de toate, să nu bârfească oameni sau lucruri inferioare. Calomnia e muniţia dracilor.
A nu răspunde intrigilor, pornirilor vindicative şi batjocurei gratuite – iată vocaţia deşertului creştin în contrast cu zgomotul imperiului.
Refuzul obrăzniciei şi al deriziunii în faţa nedreptăţii echivalează cu o veritabilă purtare a Crucii “in persona Christi”.
Sfântul Atanasie cel Mare oferă o subtilă analiză a restaurării lui Adam prin. . .